Firma badawcza Forrester, zajmująca się analizą i sporządzaniem raportów dotyczących najpopularniejszych produktów z sektora nowych technologii, tym razem postanowiła zbadać popularność pakietów biurowych. Nie będzie chyba zaskoczeniem, że dominującą pozycję na rynku od dawna niezmiennie zajmuje Office. Warto jednak zwrócić uwagę na rozkład sił poszczególnych edycji oraz zobaczyć, jak przy produktach Microsoftu radzi sobie konkurencja.
Badania dotyczą klientów biznesowych oraz zostały przeprowadzone na wybranych firmach z sektora IT. Najpopularniejszym pakietem biurowym jest Office 2010, z którego korzysta blisko 85% przedsiębiorstw, natomiast drugie miejsce z wynikiem 51% należy do pakietu Office 2007. Takie rozłożenie sił jest bezpośrednio powiązane z popularnością systemów operacyjnych, gdzie w dalszym ciągu to Windows 7 posiada zdecydowaną część udziałów. Trzecie miejsce należy do pakietu Office 2003 lub starszych – 28%. Dopiero na czwartej pozycji znajduje się najnowszy Office 2013 – 22% udziałów, choć analitycy szacują, że jego pozycja będzie stopniowo wzrastać, wraz z popularnością Windowsa 8.1.
Całkiem nieźle radzi sobie również Google Docs, którego pozycja stopniowo wzrasta i obecnie posiada 13%. Zaskakuje z kolei OpenOffice, który jeszcze 2 lata temu posiadał 13% udziałów, zaś obecnie już tylko 3%. Warto również wspomnieć o rosnącej popularności pakietu Office 365, którego liczba subskrybentów w przypadku wersji Home Premium przekroczyła już 2 miliony.
Źródło: Neowin