Serwis Windows Central, powołując się na własne źródła, dostarcza nowych informacji na temat gamingowego trybu w Windows 10, o którym niedawno pisaliśmy.
Według przekazywanych wieści wspomniany tryb będzie też dostępny na Xbox One i konsoli Scorpio, przygotowywanej z myślą o rozdzielczości 4K. Ma on rzekomo zacierać różnice pomiędzy tymi urządzeniami oraz komputerami z Windows 10.
Jest to zatem swego rodzaju narzędzie deweloperskie, przydatne w projektowaniu gier. Co więcej, ma ono obowiązywać wyłącznie tytuły tworzone z myślą o Universal Windows Platform. A więc będzie dotyczyć gier, które zadebiutują w Windows Store.
Windows Central wyjaśnia, że tryb gry pojawił się w deweloperskich zestawach Xbox One latem poprzedniego roku i był usprawniany na przełomie jesieni i zimy.
Wykorzystanie trybu przez deweloperów sprawi, że wydawane teraz tytuły w Windows Store będą niemal w 95% gotowe do uruchomienia na konsoli Scorpio w rozdzielczości 4K, gdy ta zadebiutuje na rynku.
Tryb gry w Windows 10 nie będzie zatem obecny we wszystkich tytułach, a jego działanie jest nieco inne, niż początkowo zakładano. Zaoferuje on dodatkową optymalizację produkcji dostępnych w Windows Store, by działały zarówno na komputerach, jak i konsolach. Pytanie tylko, czy deweloperzy zechcą z niego korzystać, wydając swoje tytuły w sklepie Microsoftu?
Źródło: Windows Central via Instalki