Problemy z aktualizacją majową Windows 10, ciąg dalszy. Przyszedł czas na niepokojące wieści dla posiadaczy laptopów Lenovo. Chiński producent wraz z Microsoftem potwierdzili pojawiające się błędy w przypadku niektórych urządzeń po zainstalowaniu Windows 10 (2004).
Problemy z laptopami Lenovo
Użytkownicy laptopów Lenovo uskarżają się przede wszystkich na występowanie niebieskich ekranów śmierci (BSOD). Ten chyba najbardziej irytujący z błędów Windowsa pojawia się przy wybudzaniu notebooków ze stanu uśpienia lub hibernacji.
Kolejny poważny mankament dotyczy touchpadów w urządzeniach Lenovo ThinkPad. Usterki powstają w sterowniku Synaptics ThinkPad UltraNav i wiążą się z awarią płytek dotykowych, którym towarzyszy komunikat o treści “Failed to load Apoint.DLL, Alps Pointing device application has stopped”. W tym wypadku Lenovo ma już solucję: wystarczy zaktualizować sterownik urządzenia wskazującego z poziomu menadżera urządzeń.
U pewnej grupy osób pojawiły się problemy z ostrzeżeniami pojawiającymi się przy partycjach objętych działaniem narzędzia do szyfrowania BitLocker. Aby zażegnać kwestię wyświetlającej się ikony należy wyłączyć funkcję BitLocker w systemie lub wyłączyć i włączyć ją ponownie.
Dość kuriozalna usterka związana jest z laptopami Lenovo ThinkPad X1 Tablet 3. generacji, w których przestał działać klawisz F11. Na tą niedogodność nie ma obecnie żadnego rozwiązania, a Lenovo ma je przedstawić jeszcze w tym miesiącu.
Rozwiązanie problemu?
Złe wieści w związku z zaistniałą sytuacją polegają na tym, że problemów jest całkiem sporo, a dobre takie, że da się ich relatywnie łatwo pozbyć. Obie firmy pracują już wprawdzie nad stosownymi poprawkami i naprawieniem swojego oprogramowania, ale nie musicie pozostawać w tym przypadku bierni. Jeśli również u Was pojawiają się usterki, to może warto odinstalować majową aktualizację z Windows Update i przywrócić Windows 10 do jednej z wcześniejszych wersji.
Źródło: Lenovo via Instalki.pl