Xbox One: dzielenie się cyfrowymi tytułami

Ubiegłoroczna konferencja na targach E3 nie była zbyt szczęśliwa dla Microsoftu. Zaprezentowano wprawdzie nową konsolę Xbox One, jednak dużo obiecanych funkcji zostało ostatecznie porzuconych. Niewłaściwie prowadzona polityka i wprowadzanie graczy w błąd, w połączeniu z opóźnioną premierą sprzętu w wybranych krajach, pozbawiła firmę z Redmond szansy na sprzedaż porównywalną do konkurencji – obecnie już ponad 8 mln sprzedanych konsol PlayStation 4. Wygląda na to, że Microsoft powoli wyciąga wnioski z popełnionych błędów, o czym świadczy najnowsza wypowiedź Phila Spencera.

Gracze po wielu miesiącach doczekali się w końcu konsoli bez obowiązkowego Kinecta w zestawie. Jedną z największych zapowiedzi, które ostatecznie nie ujrzały światła dziennego, była możliwość dzielenia się tytułami zakupionymi w wersji cyfrowej z domownikami – maksymalnie do dziesięciu różnych kont. Ze względu na zmianę polityki Microsoft odszedł od tego pomysłu, w wyniku czego gra przyporządkowana jest wyłącznie do jednego konta. Gracze jednak nie zapomnieli o tym mankamencie, co zapewne zmotywowało Phila Spencera do wypowiedzi.

Szef odpowiedzialny za sekcję Xbox w jednym z ostatnich wywiadów podkreślił, że funkcja dzielenia się cyfrowymi materiałami w obrębie kilku kont na jednej konsoli nie została ostatecznie skasowana. Microsoft rozważa taką funkcję, jednak ze względu na priorytet związany z dystrybucją nośników fizycznych, może zostać przełożona przynajmniej do czasu pojawienia się sprzętu we wszystkich krajach.

Okazuje się, że niemały wpływ na opóźnienie mają również problemy techniczne. Spencer dodał, że w niedalekiej przyszłości dystrybucja cyfrowa będzie bardziej intuicyjna i szybsza. Obecnie problemem są regularnie przeciążone łącza w dniu pojawienia się tytułu w wirtualnym sklepie. Wraz z kolejnymi aktualizacjami gracze będą mogli pobrać tytuł na długo przed premierą, aby w dniu oficjalnego startu grać i dzielić się materiałami w obrębie kilku kont. Na szczegóły w tej sprawie musimy zatem jeszcze poczekać.

Źródło: Gamer Tag Radio

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *