DirectX 12 może zapewnić nawet 20-procentowy wzrost wydajności

Jeżeli wszystkie obietnice składane przez Microsoft zostaną spełnione, Windows 10 może być prawdziwą mekką dla graczy. Gigant z Redmond informuje, że DirectX 12, który zadebiutuje wraz z nowym systemem operacyjnym, może zapewnić aż 20-procentowy skok wydajności bez konieczności zmiany podzespołów komputera.

DirectX 12 zapowiada się jako niezły upgrade naszego komputera, bez wydawania na ten cel żadnych pieniędzy. A przynajmniej tak twierdzi przedstawiciel Microsoftu, który zabrał głos na Game Developers Conference.

„To tak, jakbyś otrzymał darmowe podzespoły komputera”

– mówi Bryan Langley.

„Jeżeli jesteś graczem i zaktualizujesz swój system do Windows 10, twój komputer otrzyma dodatkowego kopa”

– kontynuuje.

Według niego DirectX 12 będzie w stanie niegrywalną grę zamienić w grywalną, a średnie ustawienia graficzne w niektórych przypadkach zostaną podmienione na wysokie – bez konieczności wymiany sprzętu.

Według Microsoftu, nowe biblioteki graficzne będą działać na około 50% wszystkich dostępnych komputerów już w momencie premiery. W okolicach Bożego Narodzenia 2/3 wszystkich urządzeń będą korzystać z możliwości DirectX 12.

dx11 asteroids
Benchmark uruchomiony na DirectX 11

dx12 asteroids
Benchmark uruchomiony na DirectX 12

Podczas konferencji wykorzystane zostało dokładnie to samo demo technologiczne, które widzieliśmy już wcześniej. Prezentowany był specjalny benchmark z asteroidami, który został uruchomiony na komputerze z Intel Core i7 4770R z kartą graficzną Iris Pro 5200. Różnica pomiędzy bibliotekami DirectX 11 a DirectX 12 była ogromna. Liczba klatek na sekundę zwiększyła się ponad dwukrotnie na korzyść DX 12.

Warto zaznaczyć, że DirectX 12 nie tylko wspomaga kartę graficzną, ale również zmniejsza zużycie procesora. W tym konkretnym przypadku wykorzystanie procesora spadło z 25% do zaledwie 9%.

Prowadzący prezentację przyznał, że ogólny wzrost wydajności będzie wynosił około 20%. Oczywiście trudno to określić na podstawie jednego benchmarku, który został w dodatku przygotowany przez firmę Intel. Dotychczas nie mieliśmy okazji zobaczyć w akcji gier wykorzystujących nowe biblioteki, dlatego też z finalnym werdyktem należy się jeszcze wstrzymać.

Źródło: Guru 3D via Instalki

Podziel się:
  • Wykop
  • Twitter
  • Gwar
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • del.icio.us
  • Facebook
  • RSS

2 thoughts on “DirectX 12 może zapewnić nawet 20-procentowy wzrost wydajności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *