We wrześniu ubiegłego roku Microsoft przedstawił interesujący patent dotyczący generowania wirtualnej rzeczywistości w zaciszu domowym przy użyciu Kinecta. Szkice koncepcyjne i opis niczym z filmów science-fiction wskazywały, że do realizacji tej wizji jeszcze daleka droga. Tymczasem na odbywających się targach CES nie tylko zaprezentowano projekt, co nagrano stosowny materiał świadczący o tym, że wirtualna rzeczywistość we własnym domu jest bliżej niż sądzimy.
Oddział Microsoft Research zaprezentował niespotykane dotąd doznania płynące z gier, poprzez projekt o nazwie IllumiRoom. Materiał filmowy sugeruje, że jest to technologia, w którą wyposażony będzie Kinect. Po uruchomieniu dowolnej gry, specjalne czujniki ruchu zarejestrują środowisko znajdujące się obok telewizora (w tym przypadku pokój i wszystkie jego elementy ze ścianami i meblami włącznie), a następnie wygenerują wirtualny obszar gry wychodzący poza ramy telewizora. Oznacza to, że będziemy mogli doświadczyć różnego rodzaju efekty świetlne, a nawet przedłużenie ekranu nie tylko w telewizorze, lecz także na ścianie, suficie czy meblach. Dzięki tej technologii gracz będzie mógł jeszcze bardziej zagłębić się w środowisko gry, mając wrażenie uczestniczenia w wirtualnym świecie.
Trzeba przyznać, że efekt robi piorunujące wrażenie. Choć nie pojawiły się jeszcze informacje dotyczące ceny i daty wejścia technologii na rynek to można być niemal pewnym, że IllumiRoom będzie standardową opcją dostępną w następcy Xboxa 360. Microsoft potwierdził ponadto wypuszczenie większej ilości informacji w przeciągu nadchodzących miesięcy, co może tylko potwierdzać spekulacje dotyczące powiązania z nową konsolą.
Źródło: Technet
1 thoughts on “CES 2013: Microsoft prezentuje projekt IllumiRoom dla graczy”