DirectX 12 Ultimate połączy kilka istotnych technologii

DirectX 12 Ultimate

Xbox Series X to może być swego rodzaju pomostem łączącym tak odległe platformy, jakimi do tej pory były konsole i PC. Ważną częścią tych wielkich zmian będzie nowa odsłona biblioteki DirectX 12 Ultimate. Nie jest to jakiś wielki skok rozwojowy, a raczej sposób łączenia kilku istniejących technologii, które będą aktywnie wykorzystywane zarówno na konsolach dziewiątej generacji, jak i na PC.

W skład pakietu Ultimate wchodzą takie technologie jak Raytracing 1.1, Variable Rate Shading, Mesh Shaders oraz Sampler Feedback. Powinno to znacznie ułatwić proces optymalizacji gier na różne platformy – konsole oraz komputery z kartami Nvidia oraz AMD. Oczywiście jednocześnie niezmienna pozostaje obsługa starszych konfiguracji.

Przeciętnemu użytkownikowi raczej niewiele to wszystko mówi. Gry na pewno zyskają na wizualnych walorach oraz płynności. Jednak prawdziwą rewolucję odczują tutaj deweloperzy gier, dla których tworzenie i optymalizacja gier będzie teraz o wiele prostszym zadaniem.

DirectX 12 Ultimate będzie obsługiwać karty Nvidia RTX oraz AMD Radeon bazujące na architekturze RDNA 2. Oczywiście tajemnicą nie jest, że nowa biblioteka będzie odgrywać ważną rolę w konsoli Xbox Series X. Microsoft już od jakiegoś czasu konsekwentnie podąża drogą jednoczenia, a nie dzielenia.

Phil Spencer jasno stwierdził: “Ważne jest to, że po prostu gramy. Niezależnie od rodzaju sprzętu, jaki mamy akurat pod ręką”. Poza tym gigant, w ramach tego szerzenia dostępności do gier, chce też ułatwić sam proces tworzenia gier zarówno na PC jak i na Xboksa. Są to dwie platformy, na których bardzo aktywnie działa, w przeciwieństwie do Sony czy Nintendo.

Źródło: Instalki.pl, YouTube

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *