Onlive miało zrewolucjonizować branżę gier pod kątem udostępniania treści. W założeniach pomysł innowacyjny, jednak ograniczone możliwości, mała biblioteka dostępnych tytułów oraz słaba jakość usług, ostatecznie doprowadziły do jej upadku (choć niewykluczone, że jeszcze o niej usłyszymy). Nie zniechęciło to konkurencji do prac nad własnymi usługami strumieniowania gier. Sony w tym celu wykupiło Gaikai i zapewne niebawem usłyszymy szersze zastosowanie tej technologii w PlayStation 4. Teraz pojawiła się informacja o rozpoczęciu prac nad podobną usługą w obozie Microsoftu.
Jeden z programistów pracujących w Microsofcie, Rafael Rivera, na swoim Twitterze poinformował o rozpoczęciu prac nad nową usługą, która za pośrednictwem chmury umożliwi strumieniowy przesył gier pomiędzy różnymi urządzeniami firmy. Oznacza to, że nie będzie dotyczyć wyłącznie najnowszej konsoli Xbox One, lecz również umożliwi przesył takich gier jak Halo 4 do urządzeń mobilnych z Windows Phone.
Takie rozwiązanie ma sens pod kątem rozwoju ideii zapoczątkowanej przez SmartGlass. Z drugiej strony doniesienia te zaskakują choćby dlatego, że już w przypadku hardware’u sytuacja jest zupełnie inna. Dobrym przykładem jest nowa wersja Kinecta, która będzie sprzedawana oddzielnie dla Xbox One oraz PC. Więcej informacji o usłudze poznamy zapewne przy okazji premiery nowej konsoli.
Źródło: Neowin