Kolejne szczegóły na temat Windows 10 zostaną ujawnione podczas specjalnej konferencji Microsoftu, która odbędzie się dokładnie za dziesięć dni (21 stycznia). Nie cichną spekulacje na temat modelu sprzedaży najnowszych “okienek”. Czy jest szansa aby Microsoft zdecydował się na oferowanie Windowsa w modelu subskrypcyjnym podobnie jak najnowszy Office 365?
Gregg Moskowitz, analityk oprogramowania w firmie Cowen, opublikował raport na temat spodziewanych ruchów Microsoftu w kwestii wprowadzenia na rynek swojego flagowego produktu. Według Moskowitz’a wprowadzenie do sprzedaży Windowsa 10 nie jest dobrym momentem na przejście na model usługi subskrypcyjnej. W przypadku Office 365 przejście na taki model było dość łatwe tym bardziej, że konsument zyskał możliwość dostępu do pakietu biurowego z dowolnego urządzenia. Jeżeli chodzi o system Windows to może być zdecydowanie trudniej nakłonić klientów aby przeszli na model abonamentowy. Analityk twierdzi, że model ten może być szczególnie niekorzystny dla przedsiębiorstw.
Wiadomo również, że koszt usługi subskrypcyjnej jest zazwyczaj droższa od zakupu licencji wieczystej co mogłoby skłonić firmy do odwrotu od Windowsa w kierunku innych platform takich jak Apple OS X czy Chrome OS.
Moskowitz twierdzi, że istnieje szansa aby Microsoft zdecydował się na oferowanie darmowej aktualizacji dla osób posiadających Windows 8/8.1. Niestety w przypadku Windowsa 7, który wciąż cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, nie będzie tak różowo. Użytkownicy korzystający z “siódemki” będą musiałby zapłacić za upgrade do Windows 10.
Na koniec warto wspomnieć o rynku tabletów gdzie Microsoft jest wciąż mocno w tym za Androidem i iOS. Na tym rynku Microsoft może oferować producentom bezpłatne licencje na swój flagowy system aby zachęcić ich do instalowania platformy Windows.
Pobierz: Windows 10 Technical Preview
Źródło: seattletimes.com