Czy można się spodziewać kolejnych gier pod Windows 7 korzystających z możliwości DirectX 12?

DirectX 12 Windows 7

Microsoft zaprezentował zestaw funkcji API DirectX 12 w 2014 roku. Wtedy to najnowszym systemem operacyjnym był Windows 8, a Windows 10 wciąż czekał na swoją premierę w 2015 roku. Gigant z Redmond dość mocno dawał do zrozumienia, że o nowoczesnym standardzie użytkownicy starych systemów mogą zapomnieć – API było ekskluzywne dla Windowsa 10. Miała to być zachęta do przesiadki na nowsze oprogramowanie.

W marcu tego roku Microsoft niespodziewanie ogłosił, że wsparcie dla DirectX 12 pojawi się jednak w wybranych grach na systemie Windows 7. Producentom gier od zawsze na rękę była obecność tego API na jak największej liczbie systemów. Powód? Prosty. Oszczędności. Jako pierwsi z nowego rozwiązania skorzystać mogą już teraz grający w World of Warcraft, którzy włączając DirectX 12 na Windowsie 7 odczują znaczący wzrost liczby klatek generowanych w każdej sekundzie i zmniejszone opóźnienia. 

W sieci opublikowano właśnie Development Guidance Document, który ma pomóc kolejnym twórcom gier zaadaptować DirectX 12 do kolejnych tytułów w Windowsie 7. Wraz z nim udostępniono paczkę D3D12onWin7 NuGet odblokowującą kodowanie oraz D3D12 sample.

Posunięcie Microsoftu jest dość zaskakujące w obliczu tego, że Windows 7 utraci bezpłatne wsparcie z dniem 14 stycznia 2020 roku. Oczywiście wiele osób wciąż będzie z niego korzystać i to raczej w tym należy dopatrywać się przyczyny “gestu” producenta. Rodzi się pytanie: dlaczego Microsoft przez tyle lat zupełnie niepotrzebnie utrudniał życie deweloperów?

Jeśli ktoś z Was zastanawia się jak otrzymywać aktualizacje dla systemu Windows 7 po 14 stycznia 2020 roku, to w tym artykule prawdopodobnie znajdzie odpowiedź.

Źródło: Microsoft, Instalki.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *